Hoe zit het met garantie bij iPhoneRespawn?

iPhoneRespawn streeft naar het leveren van hoge kwaliteit toestellen tegen een scherpe prijs. Het kan echter voorkomen dat er toch iets mis gaat na de aankoop of reparatie van je iPhone. Dan is het fijn als je garantie hebt.  Lees in dit artikel hoe wij hier mee omgaan.

iPhoneRespawn verkoopt refurbished toestellen tenzij dit anders is vermeld. Dit zijn gebruikte producten die na een grondige analyse technisch helemaal in orde zijn gemaakt. Denk bijvoorbeeld aan het vervangen van een gebroken scherm of een accu. De verkopersgarantie of fabrieksgarantie van Apple is dan niet meer van toepassing.

Op gebruikte producten is geen wettelijke garantie van toepassing. Omdat wij garant willen staan voor de kwaliteit van de producten die wij verkopen, geven wij als extra service 12 maanden garantie op onze refurbished producten. Bij nieuwe accessoires is de wettelijke garantie van 24 maanden van toepassingen. 

In het geval van een reparatie aan je toestel geven wij 12 maanden op het gerepareerde onderdeel.

Je aangekochte of gerepareerde product werkt niet zoals je had verwacht?
Mocht er onverhoopt iets mis zijn met je aangekochte product of met een gerepareerd toestel, neem dan direct contact met ons op. Wij proberen je dan eerst per mail of telefoon te helpen met het probleem, vaak kan het probleem daarmee al worden opgelost. Wanneer het probleem hiermee niet opgelost kan worden, kun je het product op eigen kosten retourneren. Vraag ons hiervoor om retoursinstructies. Wanneer na onderzoek door ons inderdaad blijkt dat het probleem inderdaad binnen de door ons aangeboden garantievoorwaarden valt, wordt het product kostenloos door ons gerepareerd of wordt er een vervangend product geleverd. Meestal kunnen wij het probleem na ontvangst binnen een aantal werkdagen oplossen. Soms kan dit, door bijvoorbeeld leveringsproblemen van een specifiek onderdeel. ook wat langer duren. Mocht het herstelproces langer dan dan 2 weken duren dan nemen wij contact op voor een passende oplossing.

Zorg wanneer mogelijk altijd voor een back-up van je data of persoonlijke instellingen voor je het toestel naar ons toestuurt. Bijvoorbeeld door regelmatig een reservekopie te maken. Het kan voorkomen dat wij het toestel softwarematig moeten herstellen. Wij kunnen hierdoor niet garant staan voor verlies van data of instellingen. Indien je gebruikt maakt van iCloud met een vergendelingactivering-systeem en/of pincode willen we je vragen om deze uit te schakelen.

Wat valt onder onze garantie?

  • Problemen met de microfoon / luidspreker
  • Problemen met de wifi- en netwerkverbinding
  • Problemen met het moederbord
  • Touchscreen die gedeeltelijk of niet functioneert zonder druk- of valschade.
  • Knoppen op het device die niet werken, m.u.v. de touch-ID functionaliteit
  • Accu/batterij die snel leegloopt of warm wordt*

* Al onze refurbished toestellen hebben bij aanschaf een minimale batterijcapaciteit van 85%. Pas als de batterijcapaciteit binnen de garantietermijn is teruggelopen naar minder dan 70%, wordt de batterij kosteloos vervangen.

Wat als we het technisch mankement niet kunnen repareren?
We doen ons uiterste best om een technisch mankement (die aan onze voorwaarden voldoet) binnen een redelijke termijn te repareren. Soms kan het voorkomen dat een reparatie ons niet lukt. In dat geval wordt het toestel omgeruild voor een vergelijkbaar exemplaar. Als ook dit niet mogelijk is, dan krijg je een terugbetaling. De hoogte van dit bedrag is afhankelijk van de aanschafdatum:

  • 0-6 maanden na aanschaf: 100% van de aankoopprijs vergoed
  • 6-12 maanden na aanschaf: 90% van de aankoopprijs vergoed

Wat valt niet onder onze garantie?
Defecten die zijn ontstaan door gebruikers-, val-, druk- stoot- of vloeistofschade, vallen niet binnen onze garantie. Ook vergoeden wij schade die ontstaat door illegale software niet. Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij iPhoneRespawn. Verder vallen onderstaande punten buiten de door ons aangeboden garantie:

  • Technische mankementen na onze garantieperiode
  • Gebogen toestellen
  • Gebroken simkaartlezer
  • De Touch ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij alle toestellen met Face-ID functionaliteit (iPhone X en nieuwer).
  • Gebroken cameralens
  • Beschadigde of vieze laadconnector
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Loslatende coating bij Retina Macbook schermen
  • Softwarebeperkingen zoals een icloud lock, foutief opgevoerd wachtwoord, niet werkende apps.
  • Bij toestellen met een vingerafdruk lezer is de homebutton niet te repareren. Hierop kunnen wij geen geen garantie geven

Neem eerst contact met ons op
Als je problemen hebt met een toestel of accessoire binnen de garantietermijn, kun je het beste eerst contact met ons opnemen. Zo weet je zeker of de schade of problemen binnen onze garantievoorwaarden vallen. Indien je op eigen initiatief een defect device naar ons opstuurt dat niet aan onze garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor onderzoekskosten van €30,00 incl. BTW in rekening brengen. Contact opnemen loont dus zeker.

Reparatie aanmelden en product versturen
Indien het defect aan onze garantievoorwaarden voldoet, kun je de reparatie aanmelden op onze garantie- en retourpagina. Na verwerking ontvang je een retournummer (RMA) waarna je het product op eigen kosten en goed verpakt naar ons kunt opsturen. Het is belangrijk om van te voren een reservekopie te maken. Zo weet je zeker dat je gegevens niet verloren gaan.  Verwijder eventuele pincodes en schakel “zoek mijn iPhone uit of wis alle inhoud en instellingen.  Gaat je toestel niet meer aan dan kun je dit ook via icloud.com doen. Zo kunnen wij volledig toegang krijgen tot het toestel en een reparatie uitvoeren. Bekijk eventueel ook de instructies van Apple.

Reparatie en retourzending
Het duurt bij verzending doorgaans 1 tot 3 werkdagen voordat het defecte product bij ons arriveert. Vervolgens proberen we om binnen 72 uur het device te repareren en te retourneren. Inclusief transport komt dat neer op ongeveer 5 werkdagen. Is er een probleem met het moederbord of is een specifiek onderdeel niet op voorraad.  Dan kan reparatie langer duren. Wij sturen dan een bericht met opgave van reden hiervoor. 

Heb je vragen?
Heb je vragen over onze garantievoorwaarden of ons reparatiebeleid? Aarzel dan niet om contact op te nemen.

Registratie Nieuwsbrief